Czy znasz magiczną liczbę 7

Świetna zabawa, rozwijająca tzw. motorykę dużą, na którą składają się ruchy całego ciała w tym rąk i nóg. Idealne ćwiczenia wpływające na motorykę dużą to takie, podczas których wykorzystujemy klaskanie, skakanie, tupanie, dlatego też „Magiczna liczba 7″ wpisuje się w ten trend. Innym atutem tej zabawy jest również to, że dziecko musi zapamiętać kolejność wykonywanych ruchów. Zabawę polecam dzieciom w wieku 3,5 – 4 lata, trzylatki mają jeszcze problem z koordynacją i precyzyjnym wykonywaniem ruchów.

Ustawiamy się w kręgu i łapiemy za ręce, chodząc w kręgu śpiewamy słowa:

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

To jest 6 (pokazujemy nos)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (zatrzymujemy się i tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (wykonujemy podskok w górę)

To jest 3 (uderzamy się rękami w uda)

To jest 4 (klaszczemy w ręce)

To jest 5 (poruszamy rękami zgiętymi w łokciach)

To jest 6 (pokazujemy nos)

To jest 7 (chwytamy rękami głowę i ruszamy nią w lewo i prawo)

Oczywiście u dzieci młodszych możemy wprowadzić inną sekwencje ruchów, oraz dowolnie skrócić ilość liczb np. do 4.

To jest 1 – klaszczemy

To jest 2 – tupiemy

To jest 3 – podskakujemy

To jest 4 – robimy przysiad

Dla bardziej dociekliwych muzyka i słowa są autorstwa U. Bissinger-Ćwierz

 



Brak komentarzy

Skomentuj