1 marca 2018

Zagadki o warzywach.

Kolejna porcja zagadek dla dzieci – tym razem o warzywach.

zobacz więcej →

1 grudnia 2017

Zagadki o porach roku: lato, jesień, zima, wiosna

Zestaw starych zagadek  z odpowiedziami o porach roku: wiosna, lato, jesień, zima. Można je wykorzystać w szkole, jako element ubarwiający zajęcia, oraz do zabaw domowych,  urodzinowych

zobacz więcej →

8 sierpnia 2016

Wierszyki ortograficzne z rz i ż.

Kolejny wpis z wierszykami, które pozwolą dziecku zapamiętać podstawowe zasady ortografii z literkami ż i rz.

zobacz więcej →

1 sierpnia 2016

Wierszyki ortograficzne z literą ó.

Kilka prostych do zapamiętania wierszyków ortograficznych z literką ó, które pomogą dzieciom przyswoić podstawowe zasady pisowni.

zobacz więcej →

28 czerwca 2015

Wakacje z ortografią

Dla tych którzy podczas wakacyjnych dni chcą przemycić nieco nauki, wydawnictwo Edgar przygotowało interesującą propozycję z serii Kapitan Nauka: „Ortografia z mrówką i

zobacz więcej →

20 stycznia 2015

Pomoce naukowe

Rodziców można podzielić na dwie kategorie tych, którzy intensywnie pracują z dzieckiem w domu odrabiając z nimi zadania domowe i powtarzając materiał oraz
9 lutego 2013

Sylabowe zabawy

Każdy wyraz jest zlepkiem liter, które tworzą sylaby. Zgodnie z zasadami wyraz ma tyle sylab ile samogłosek (przypominam a, ą, e, ę, o, ó, u, y, i).Wyraz nie tylko możemy podzielić na sylaby, co jest pomocne w przenoszeniu wyrazów, ale również z tych sylab możemy budować nowe wyrazy.

zobacz więcej →

10 października 2012

Zabawy i gry językowe

Dzieci bardzo szybko uczą się języków obcych, dlatego ważne jest kierowanie ich rozwojem w taki sposób, aby jak najwięcej nauczyły się w trakcie edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie gier i zabaw dostosowanych do ich poziomu rozwoju. Ciekawą i skuteczną drogą do celu są gry i zabawy dydaktyczno – językowe.

zobacz więcej →

26 marca 2012

Co to jest – budujemy pytania

Zabawa, która uczy formułowania pytań i jednocześnie jest doskonałym sprawdzianem na kojarzenie i bogactwo słownictwa. Na początku proponuję łatwiejsza wersję, w której należy przygotować plansze z ilustracjami przedmiotów. Osoba prowadząca pokazuje tylko wybranemu dziecku planszę z ilustracją np. łyżki i zadaje pytanie, „Co to jest?”. Wybrane przez nią dziecko musi sformułować opisową odpowiedź, czyli: „przedmiot służący do jedzenia zupy”  a następnie wskazuje kolejną osobę, która buduje pytanie będące odpowiedzią, „Co to jest łyżka?”.

zobacz więcej →

18 marca 2011

Rzecz o ortografii

Wielkim atutem każdego nauczyciela może być zaczynanie zajęć w sposób nietypowy. Dlatego chciałam zaproponować zaczynanie zajęć, których tematem jest ortografia od pytania, „Kto jest najmocniejszy w?”. Nie kończąc tematu prosimy uczniów o podzielenie się na grupki, z których każda wybiera zgodnie z tematem najmocniejszego lub, aby było weselej najsilniejszego ucznia.

zobacz więcej →