21 lipca 2017

Te gadżety pomogą Ci w opiece nad dzieckiem.

Opieka nad małym dzieckiem bywa bardzo trudna i męcząca. Okazuje się jednak, że istnieją gadżety, które mogą nieco ułatwić życie – zarówno rodzicom, jak i nianiom. Oto kilka z nich!

zobacz więcej →

6 lutego 2013

Rozwój pięciolatka

Potrafi skakać na przemian na jednej i drugiej nodze. Jeździ na dwukołowym rowerku, wrotkach oraz na nartach w zimie. Sprawnie składa papier po przekątnej według wzoru i posługuje się nożyczkami. Narysowany przez niego człowiek składa się z 10 szczegółów. Potrafi rysować formy geometryczne i liczyć do 10. Koloruje obrazki nie wychodząc za linię. Szczegółowo opowie historyjkę i bajkę, którą oglądał w telewizji, przy tym potrafi modulować swój głos. Bywa nieśmiały, ale lubi się popisywać. Zaczyna się wstydzić przy rozbieraniu, z chęcią naśladuje dorosłych i jest to jego ulubiony temat zabaw.

zobacz więcej →

1 stycznia 2013

Zmysł równowagi a integracja sensoryczna.

Nasz odbiór wrażeń uzależniony jest od tego jak funkcjonują trzy podstawowe kanały zmysłowe: dotykowy, proprioceptywny i równoważny. Odbieranie wrażeń równoważnych, czyli związanych z ruchem ciała i proprioceptywnych czyli związanych z nim samym, ściśle łączą się ze sobą. Integracja sensoryczna to prawidłowa współpraca wszystkich trzech kanałów zmysłowych.

zobacz więcej →

28 listopada 2012

Rozwój siedmiolatka

Dziecko jest bardziej spokojne, łatwiejsze we współżyciu. Jest to okres strasznego malkontenctwa w życiu dziecka. Siedmiolatek nie jest agresywny, więc nie potrafi wyładować napięcia emocjonalnego stąd też jest ciągle niezadowolony i uwielbia narzekać. Rodzice muszą się wykazać dużą czujnością, bo ciągłe skargi dziecka mogą odbiegać od rzeczywistości. Najczęściej związane są ze szkołą, nauczycielem lub kolegami, ale również z rodzicami.

zobacz więcej →

30 września 2012

Dojrzałość szkolna 6-latka – motoryka mała

Na dojrzałość szkolną 6-latka składa się wiele elementów z różnych sfer naszego życia. Należy tu wziąć pod uwagę zarówno dojrzałość fizyczną, poznawczą i rozwój społeczno emocjonalny. Jeśli chcemy, aby nasze dziecko osiągało szkolne sukcesy nad wszystkimi tymi elementami warto pracować od najmłodszych lat.

zobacz więcej →

14 lipca 2012

Zmysł propriocepcji i jego rola w integracji sensorycznej

Integracja sensoryczna, to współpraca zmysłów, na bazie której nasz odbiór otaczającego świata jest prawidłowy i pełny. Podstawą są tu trzy zmysły zwane bazalnymi: zmysł dotyku, zmysł propriocepcji i zmysł równowagi. Propriocepcja to zespół wrażeń i odczuć, jakich dostarcza nam nasze ciało. Odczucia te dają nam informacje o tym, co dzieje się z nami, bez konieczności przyglądania się temu co robimy.

zobacz więcej →

20 czerwca 2012

Rozwój ośmiolatka

Ośmiolatek uwielbia wyzwania, jest bardzo ruchliwy i odważny, wychodzi przygodzie naprzeciw. Wykonuje wszystkie zadania do końca, najczęściej jednak w pośpiechu, przez co są wykonane niedbale. Często przecenia swoje możliwości, dlatego trzeba go stopować a gdy odnosi porażki zniechęca się i płacze. Ponieważ potrafi być krytyczny względem swojej osoby, zbyt częste porażki powodują, że łatwo siebie dyskredytuje „nic mi nie wychodzi”, „wszystko zawsze robię źle”.

zobacz więcej →

10 maja 2012

Rozwój czterolatka

Twoje dziecko waży ok. 17 kg i mierzy ponad metr. Zna 1500-2000 słów, coraz lepiej zaczyna wymawiać głoski sz, c, dz, r, ż, cz, dz. Jest bardzo zwinne, chodzi, biega, obraca się nie tracąc równowagi. Lubi sprawdzać swoje umiejętności ruchowe, często wybiega do przodu na spacerze nie pilnując się rodziców lub ucieka rowerkiem. Rozróżnia kierunki: przód, tył, góra, dół, spód i rozumie przeciwieństwa małe-duże. Potrafi liczyć do 4 – 5 i rozróżnia ok. 8 kolorów. Sam się ubierze i rozbierze, skorzysta bez pomocy z toalety, umyje się i samodzielnie wyczyści zęby.

zobacz więcej →

6 maja 2012

Rozwój dziesięciolatka

Dziesięciolatek wydaje się być idealnym dzieckiem i tak w istocie jest. Możemy na chwilę odetchnąć przed wejściem w wiek dorastania. Dziecko w tym okresie jest bardzo pozytywnie nastawione do otoczenia i bardzo przyjacielskie. Uwielbia swoich rodziców, ich słowo jest dla niego rzeczą „świętą”. Chętnie z nimi rozmawia, zwierza się ze swoich problemów, opowiada o tym, co było w szkole.

zobacz więcej →

3 maja 2012

Rozwój trzylatka

Dziecko waży ok. 15 kg. i mierzy ok. 95 cm (są wyjątki). Ma wzbogacone słownictwo, posługuje się sprawnie ok. 1000 wyrazami. Porozumiewa się, więc z otoczeniem z pełną swobodą budując zdania złożone. Mówi w miarę wyraźnie i zrozumiale, ma jeszcze problemy z niektórymi głoskami (najczęściej R) oraz prawidłową odmianą wyrazów np. „ciocio Anio” zamiast „ciociu Aniu”. Jest w pełni świadome własnego ja nie mówi już o sobie w osobie trzeciej np. „niunia”. Używa przyimków, zaimków i spójników i potrafi powtórzyć krótkie opowiadanie nie mówiąc o rymowanych wierszykach lub piosenkach.

zobacz więcej →