Literka do literki to gra edukacyjna skierowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym 6-7 letnich. Zadaniem uczestników jest ułożenie z liter wyrazu pasującego do wylosowanego obrazka. Za każdą prawidłową literkę gracz otrzymuje jeden żeton, a wygrywa ta osoba, która zbierze ich najwięcej.

Producent w instrukcji proponuje dwa warianty tej gry dla dzieci młodszych zaczynających przygodę z czytaniem oraz nieco starszych. W opakowaniu znajdziemy 35 kartoników z ilustracjami oraz 96 z literkami. Spis wszystkich ilustracji wraz z prawidłową pisownią znajduje się w instrukcji do gry. Dzięki temu młodsze dzieci, które nie znają jeszcze zbyt dobrze literek mogą w trakcie gry sprawdzać prawidłową pisownię.

Kartoniki z ilustracjami mieszamy i układamy na stole ilustracjami do dołu, podobnie robimy z literkami układając je w pewnej odległości od ilustracji. Najmłodszy uczestnik zabawy losuje obrazek i wykłada go na środku stołu, aby wszyscy gracze mogli go zobaczyć. Następnie z drugiej sterty losuje literkę, jeśli można z niej zbudować wyraz znajdujący się na obrazku, kładzie literkę pod spodem i w nagrodę otrzymuje żeton. Jeśli literka nie pasuje do ilustracji odkłada ją z boku, być może przyda się do budowy innego wyrazu. Kolejną literkę losuje następny uczestnik zabawy.Po ułożeniu całego wyrazu, gracze sprawdzają, kto zdobył najwięcej żetonów i tym samym wygrał pierwszą rundę.

Wszystkie ilustracje przedstawiają dobrze znane dzieciom przedmioty, rzeczy, owoce, zwierzęta itp. mamy wśród nich jeża, hulajnogę, sowę, dom. Niektóre wyrazy takie jak grzyb, hulajnoga, łóżko, zawierają ortogramy, co zawsze sprawia dzieciom trudności, ale również dzięki temu utrwalają sobie ich pisownię. Z obrazków można ułożyć wyrazy krótkie 3-literowe jak jeż oraz długie jak hulajnoga. Dzięki tej różnorodności bawiąc się z młodszymi dziećmi możemy dokonać selekcji i skupić się tylko na słowach 3-4 literowych.

Producent w instrukcji proponuje również inną zabawę tym razem z wykorzystaniem samych liter. Zabawa polega na naprzemiennym losowaniu liter przez graczy, z których należy ułożyć możliwie jak najwięcej wyrazów. W tym przypadku również możemy wprowadzać sporo modyfikacji w zależności od przerabianego materiału. Przykładowo można wprowadzić zasadę, że układamy wyrazy 4 literowe, albo same przymiotniki lub rzeczowniki itp. Podczas pracy ze swoimi uczniami wprowadziłam jeszcze jedną modyfikację, do wylosowanych obrazków układaliśmy określające je przymiotniki.

Bez wątpienia jest to doskonała pomoc dydaktyczna ubarwiająca zajęcia. Dzieci nie tylko poznają i nazywają odkryte literki, ale również uczą się prawidłowej pisowni wyrazów.