Miedzy 4 a 5 rokiem życia pojawia się istotna zmiana w świadomości matematycznej dziecka. Z powodzeniem może się nauczyć liczyć do 10, a nawet dalej i co najważniejsze zaczyna liczyć świadomie. Czyli po przeliczeniu wszystkich elementów na pytanie ile ich jest poda wynik, wcześniej to nie było tak oczywiste. Pojawia się również kolejna zmiana, po przeliczeniu palców jednej ręki, palce kolejnej zaczyna liczyć od 6, wcześniej każda ręka jest zazwyczaj traktowana oddzielnie.
Oczywiście wszystko jest sprawą indywidualną, dlatego zawsze zachęcam do poświęcania na zabawy matematyczne minimum 10 -15 minut dziennie, a przyniesie to niespodziewane efekty. Dzieciom, które mają większe trudności z liczeniem można zaproponować wierszyk rymowankę:

Raz i dwa, raz i dwa,
pewna pani miała psa,
trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
wcale lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z was kości mu przyniesie?
Może ja, a może Ty.
Licz od nowa: raz, dwa, trzy.

Zobacz również:

Gra w kółko i krzyżyk

Jeśli przeczytałeś ten wpis z zainteresowaniem możesz zostawić komentarz oraz:

  • Jeśli wykorzystałeś ten pomysł, prześlij mi zdjęcie z chęcią je opublikuję.
  • Polub mój profil na Facebooku, znajdziesz tam wiele innych inspiracji.
  • Zajrzyj na Instagrama lub Pinteresta tam również mnie znajdziesz.
  • Jeśli to co piszę ci się podoba – podaj dalej ale pamiętaj o podaniu źródła.
  • Napisz do mnie jeśli masz inną propozycję na kontakt@zabawydladzieci.com.pl