Pędzące żółwie

Kiedy zmęczą nas gry edukacyjne i nasze dziecko zaczyna dojrzewać do prawdziwej przygody z planszówką. Zapraszam do gry w „Pędzące żółwie” to doskonała zabawa dla dzieci w wieku późno przedszkolnym, czyli od 5 roku. Gra ma dwa warianty prosty dla maluchów, polegający na jak najszybszym dotarciu do celu oraz trudniejszy dla rodziców gdzie trzeba wykazać się strategicznym myśleniem.

Gra jest o tyle ciekawa, że nie ma tu klasycznych zasad królujących w planszówkach, czyli rzucamy kostką i przesuwamy się o wylosowaną liczbę oczek. Tu mamy ładne drewniane pionki (żółwie), które przesuwają się dzięki kartom. Nie zawsze gramy swoim pionkiem i nie zawsze poruszamy się do przodu.

Zacznijmy jednak od zasad:

Gra przeznaczona jest max. Dla 5 osób (tyle ile jest żółwi). Rozkładamy dość grubą prostokątną kartonową planszę i ustawiamy wszystkie figurki żółwi w jednym szeregu pod linią startu. Niezależnie od liczby uczestników w grze biorą udział wszystkie drewniane figurki. Kartoniki (6 sztuk) kładziemy rysunkami do dołu, mieszamy i każdy z uczestników losuje swój kartonik nie pokazując pozostałym graczom, w jakim kolorze żółwia wylosował. Jeśli uczestników jest mniej pozostałe kartoniki odkładamy na bok rysunkami do dołu. Karty tasujemy i rozdajemy każdemu po 5 sztuk. Karty tak trzymamy, aby nikt nie zauważył, co się na nich znajduje. Resztę talii rozkładamy rysunkami do doły obok planszy. Grę rozpoczyna najmłodszy uczestnik. Zadaniem graczy jest doprowadzenie swojej drewnianej figurki żółwia, jako pierwszej do grządki sałaty (kolor swojego żółwia znamy z wylosowanego kartonika).

Gracz decyduje, którą z pięciu posiadanych kart wykłada, jako pierwszą. Karty wykładamy rysunkiem do góry na jednej kupce. Po wyłożeniu karty, gracz wykonuje ruch drewnianym żółwiem w kolorze widocznym na karcie, ale zgodnie z oznaczeniami, czyli:

++ żółw w kolorze pokazanym na karcie porusza się o 2 pola do przodu

+ żółw w kolorze pokazanym na karcie porusza się o 1 pole do przodu

– żółw w kolorze pokazanym na karcie cofa się o jedno pole (nie wolno cofać żółwia znajdującego się na polu start)

^^ ostatni żółw porusza się o 2 pola do przodu, jeśli na ostatniej pozycji znajduje się kilka żółwi gracz wybiera, którym z ich się poruszy, ale zabiera ze sobą wszystkie żółwie stojące nad nim.

^ ostatni żółw porusza się o 1 pole do przodu, jeśli na ostatniej pozycji znajduje się kilka żółwi gracz wybiera, którym z ich się poruszy, ale zabiera ze sobą wszystkie żółwie stojące nad nim.

Gracz wykonuje ruch żółwiem w kolorze znajdującym się na karcie, co oznacza, że podczas gry poruszamy się nie tylko swoimi żółwiami. Uczestnicy nie wiedzą, kto, w jakim kolorze wylosował żółwia (kartoniki). Po wyłożeniu karty i wykonaniu ruchu gracz dobiera z talii nową kartę, podczas gry każdy z uczestników musi zawsze mieć 5 kart. Jeśli karty się skończą tasujemy wszystkie wyłożone i rozdajemy je od początku.

Gra jest interesująca również ze względu, na jakość wykonania wszystkich elementów, gruba kartonowa plansza, piękne drewniane figurki żółwi, kolorowe karty no i przede wszystkim ładne rysunki.

 



Brak komentarzy

Skomentuj