Zabawy muzyczne

Kolejne zabawy z udziałem muzyki możemy wykorzystać podczas zajęć ruchowych lub rytmicznych.

Zabawa w figurki:

Dzieci biegają po sali w rytm puszczonej przez Moderatora muzyki, gdy muzyka zostanie zatrzymana Moderator mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w …..” np. słonia, kwiatka w zależności od wyobraźni. Potem Moderator liczy głośno do trzech i dzieci muszą zastygnąć bez ruchu przybierając wymienioną postać np. słonia. Najładniejsza figurka zostaje wybrana i staje przy moderatorze, teraz ona będzie prowadzić zabawę i wybierze kolejną figurkę do prowadzenia zabawy.

Jeśli zabawa będzie prowadzona w grupie 4-5 latków, znamienne dla nich jest to, że jedno dziecko naśladuje drugie, dlatego większość figurek będzie zawsze do siebie podobna. Starsze dzieci potrafią bardziej indywidualnie podejść do zadania.

Zabawa 2:

Rozkładamy na sali maty, każdą z nich oznaczamy w rogu innym kolorem (mogą to być szarfy, ewentualnie inne rzeczy w jednolitym kolorze). Dzieci poruszają się między matami w rytm puszczonej muzyki, gdy muzyka staje Moderator prosi dzieci, aby weszły na matę oznaczoną kolorem czerwonym i liczy do trzech. Dziecko, które nie zdąży odpada z gry.

W zabawie tej możemy również oznaczyć maty kolorowymi figurami geometrycznymi, pamiętajmy jednak, że 4-5 latki mogą mieć jeszcze problem z odróżnieniem prostokąta od kwadratu. Dlatego lepiej wykorzystać koło i trójkąt oraz wprowadzić, jako trzecią figurę albo kwadrat albo prostokąt. Idąc dalej tym tropem, możemy również oznaczać maty cyframi lub literkami, nad którymi dzieci w danym momencie pracują.

Zabawa 3

Moderator przebiera się za Babajagę i bierze do ręki koc lub tkaninę tak dużą, aby przykryły dziecko w całości. Dzieci biegają po sali w rytm muzyki, gdy muzyka staje Babajaga, która jest tyłem odwrócona do sali wypowiada dobrze nam znane słowa „Raz dwa trzy Babajaga patrzy” i odwraca się. W tym czasie dzieci muszą przykucnąć na podłodze i mocno zamknąć oczy. Babajaga chodzi po sali i przykrywa jedno z dzieci w całości, gdy to zrobi prosi, aby dzieci wstały i zgadły, kto znajduje się pod przykryciem.



Brak komentarzy

Skomentuj