Gra wyprodukowana z myślą o dzieciach 3-5 letnich, z którymi należy pracować nad motoryką małą lub inaczej nad sprawnością manualną. Producent uwzględnił umiejętności graczy wprowadzając różne poziomy trudności w zależności od wieku i sprawności.

Cała zabawa polega na tym, aby w odpowiednim czasie np. jeden obrót klepsydry nawlec na linkę kule wg. wzorów znajdujących się na wylosowanych kartach. Za prawidłowe ułożenie otrzymuje się jeden żeton, więc aby wygrać należy ich mieć jak najwięcej.

nawlekaj_nie_czekaj 2

Karty zawierają wzory o różnym stopniu trudności 3 latek będzie miał problem z zapamiętaniem układu składającego się z 6 kul, ale da sobie radę z układem z 2-3 kul. Poza tym można w nią grać na dwa sposoby, odkrywamy jedna kartę, zapamiętujemy wzór i wszyscy uczestnicy zabawy muszą go powtórzyć. Ewentualnie każdy gracz nawleka kule indywidualnie zgodnie z wzorem na wyciągniętej przez siebie karcie.

nawlekaj_nie_czekaj 3

Poza oczywiście aspektem manualnym tej gry ma ona również inne zalety wpływa na umiejętność koncentracji i skupiania uwagi, z czym 3-latki mają jeszcze ogromny problem. Ćwiczy pamięć gdyż ma elementy gry memo.

Producent Alexander wprowadził na rynek 2 wersje tej gry mini i normalną, które różnią się od siebie ilością elementów.