Poznajemy godziny to typowa gra edukacyjna, która pomaga w nauce odczytywania tarczy zegarowej. Gra ma dwa warianty w zależności od tego czy dziecko dopiero uczy się określać czas czy już to potrafi. Oczywiście gra jest wzbogacona o różne elementy, które stanowią o jej atrakcyjności i ubarwiają naukę. Mamy, więc żetony, które trzeba gromadzić, polecenia na kartach oraz tarcze zegarowe, na których ustawiamy godziny zgodnie z poleceniami z wylosowanych kart.

Wariant dla początkujących uczy dziecko odczytywać czas z 3 form zapisu: cyfrowego, słownego i z tarczy zegara. Gracze wybierają po jednym pionku, ustawiając go w polu „startu” oznaczonym strzałką o tym samym kolorze, co pionek.  Na planszy znajdują się pola zewnętrzne z naprzemiennym wizerunkiem słońca i księżyca, między którymi od czasu do czasu pojawiają się pola nazywane „złodziejami czasu” i jedno tzw. „pole pytania”, oraz pola wewnętrzne, na które trzeba trafić po jednej rundzie, aby wygrać. Najmłodszy uczestnik rzuca kostką, przesuwając pionek do przodu zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. Jeśli pionek gracza stanie na polu z wizerunkiem słońca, wówczas wybiera jedną z kart oznaczonych słoneczkiem, odwraca ją i odczytuje godzinę z pola oznaczonego na karcie literką A. Odczytaną godzinę musi ustawić na dołączonej do gry tarczy zegara. Jeśli ustawienie jest prawidłowe gracz otrzymuje żeton a następna osoba w kolejce wykonuje swój rzut. Po zebraniu 7 żetonów i zrobieniu 1 rundy wokół tarczy, uczestnik może wprowadzić pionek na pola wewnętrzne, pod warunkiem, że stanie na swoim polu startowym. Jeśli nie spełni tych warunków robi kolejną rundę.  Jeśli gracz stanie na polu nazwanym „złodziej czasu” musi oddać 1 lub 2 żetony w zależności od tego czy będzie tam rysunek komputera czy telewizora. Jeśli pionek stanie na polu pytania to ustawia na tarczy zegara godzinę, prosząc rywala o jej odczytanie. Gdy przeciwnik źle odczyta godzinę traci żeton.

Dla dzieci, które potrafią odczytywać godzinę producent przewidział wariant trudniejszy, w którym istotną rolę odgrywa dodawanie i odejmowanie oraz określanie czasu w przyszłości lub przeszłości. Zgodnie z regułami gracz otrzymuje żeton, jeśli dobrze oznaczy na tarczy zegara godzinę z przeszłości lub w przyszłości. Czyli po odwróceniu karty gracz odczytuje informacje z pola oznaczonego na karcie literką B a następnie ustawia tą godzinę w stosunku do informacji na polu A. Przykładowo w polu A mamy podaną godzinę 24 a w polu B polecenie, aby ustawić zegar o 3 godziny i 11 minut wcześniej. Jeśli gracz dobrze wykona polecenie otrzymuje żeton.

Producent dołączył do instrukcji dokładne rysunki z ustawieniami wszystkich godzin, zgodnie z poleceniami na kartach, co pomaga początkującym w porównywaniu czy odpowiedź jest prawidłowa.