7 listopada 2016

Zabawki edukacyjne, które wspierają naukę pierwszoklasistów.

Twoje dziecko od kilku miesięcy dumnie chodzi do szkoły jako pierwszoklasista? Jeśli chcesz pomóc mu w osiąganiu lepszych wyników w nauce, sięgnij po zabawki edukacyjne. Sprawdź, które z nich mogą okazać się przydatne siedmiolatkowi.

zobacz więcej →

8 sierpnia 2016

Wierszyki ortograficzne z rz i ż.

Kolejny wpis z wierszykami, które pozwolą dziecku zapamiętać podstawowe zasady ortografii z literkami ż i rz.

zobacz więcej →

1 sierpnia 2016

Wierszyki ortograficzne z literą ó.

Kilka prostych do zapamiętania wierszyków ortograficznych z literką ó, które pomogą dzieciom przyswoić podstawowe zasady pisowni.

zobacz więcej →

28 czerwca 2015

Wakacje z ortografią

Dla tych którzy podczas wakacyjnych dni chcą przemycić nieco nauki, wydawnictwo Edgar przygotowało interesującą propozycję z serii Kapitan Nauka: „Ortografia z mrówką i

zobacz więcej →

20 stycznia 2015

Pomoce naukowe

Rodziców można podzielić na dwie kategorie tych, którzy intensywnie pracują z dzieckiem w domu odrabiając z nimi zadania domowe i powtarzając materiał oraz
9 lutego 2013

Sylabowe zabawy

Każdy wyraz jest zlepkiem liter, które tworzą sylaby. Zgodnie z zasadami wyraz ma tyle sylab ile samogłosek (przypominam a, ą, e, ę, o, ó, u, y, i).Wyraz nie tylko możemy podzielić na sylaby, co jest pomocne w przenoszeniu wyrazów, ale również z tych sylab możemy budować nowe wyrazy.

zobacz więcej →

10 października 2012

Zabawy i gry językowe

Dzieci bardzo szybko uczą się języków obcych, dlatego ważne jest kierowanie ich rozwojem w taki sposób, aby jak najwięcej nauczyły się w trakcie edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie gier i zabaw dostosowanych do ich poziomu rozwoju. Ciekawą i skuteczną drogą do celu są gry i zabawy dydaktyczno – językowe.

zobacz więcej →

26 marca 2012

Co to jest – budujemy pytania

Zabawa, która uczy formułowania pytań i jednocześnie jest doskonałym sprawdzianem na kojarzenie i bogactwo słownictwa. Na początku proponuję łatwiejsza wersję, w której należy przygotować plansze z ilustracjami przedmiotów. Osoba prowadząca pokazuje tylko wybranemu dziecku planszę z ilustracją np. łyżki i zadaje pytanie, „Co to jest?”. Wybrane przez nią dziecko musi sformułować opisową odpowiedź, czyli: „przedmiot służący do jedzenia zupy”  a następnie wskazuje kolejną osobę, która buduje pytanie będące odpowiedzią, „Co to jest łyżka?”.

zobacz więcej →

18 marca 2011

Rzecz o ortografii

Wielkim atutem każdego nauczyciela może być zaczynanie zajęć w sposób nietypowy. Dlatego chciałam zaproponować zaczynanie zajęć, których tematem jest ortografia od pytania, „Kto jest najmocniejszy w?”. Nie kończąc tematu prosimy uczniów o podzielenie się na grupki, z których każda wybiera zgodnie z tematem najmocniejszego lub, aby było weselej najsilniejszego ucznia.

zobacz więcej →

16 marca 2011

Sylaby – zabawa w sylabowe koło.

Dorosły często zapomina, że to, co dla niego jest oczywiste, niestety dla dziecka bywa trudne. Sylaba jest dla nas pojęciem tak banalnym, że nad nim się nie zastanawiamy. Gdy zadaję znajomym pytanie, co to jest sylaba, większość nie potrafi tak do końca odpowiedzieć, a co dopiero wytłumaczyć je maluchowi, który uczy się czytać.

zobacz więcej →