Jestem muzykantem konszabelantem

Pewnego dnia zauważyłam, że mój trzylatek wykonuje podczas nucenia piosenki gest przypominający grę na pianinie. Ponieważ jestem dociekliwa zapytałam go „a jak gramy na bębenku”, z tym również nie miał problemów, gorzej było z gitarą i fletem.

Przyszła mi do głowy bardzo oczywista myśl, że przecież wiele instrumentów można opisać gestem, lub odpowiednim dźwiękiem. Przypomniałam sobie o piosence, dzięki której w prosty sposób można dziecko wprowadzić w świat instrumentów muzycznych. Idealnie byłoby posiadać je wszystkie w domu i pewnie z bębenkiem lub zapomnianą gitarą tatusia nie będzie problemu. Osobiście jednak skorzystałam z ilustracji i nagrań muzycznych. Nie to jest jednak najważniejsze, w całej zabawie chodzi o gesty, mimikę i dźwięki, którymi opisujemy instrumenty.

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na flecie, fiju fiju

A na flecie, fiju fiju

A na flecie, fiju fiju

A na flecie bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na bębnie bumtarara, bumtarara…

A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..

A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..

A na skrzypcach Cimcirimci, cimcirimci..

A na skrzypcach bęc

 

I tak w nieskończoność w zależności od naszej pomysłowości.

 



Brak komentarzy

Skomentuj