Osoby, które wychowywały się w latach 90-tych, doskonale pamiętają jaką estymą i pożądaniem wśród rówieśników cieszyły się klocki LEGO®. Od tych czasów minęło wiele lat – czy słynna zabawka staje się powoli przeżytkiem?

W dobie wszechobecnych smartfonów zapewniających niemal nieskończoną liczbę gier, tradycyjna zabawa klockami lub lektura książki mogą wydawać się dla niektórych archaicznym sposobem na kreatywne i przyjemne spędzanie czasu. Chociaż nikt nie zaprzecza niewątpliwym zaletom konstruowania z klocków jeśli chodzi o rozwój dziecka, ich atrakcyjność może wydawać się mniejsza niż kiedyś – głównie z powodu olbrzymiej ilości alternatywnych zabawek i dostępnych aktywności (których dawniej zwyczajnie nie było).

Co stoi za wciąż dużą popularnością klocków LEGO®?

Trudno dostępne, drogie, uwielbiane przez dzieci, rozwijające – tak wielu zapamiętało klocki LEGO®, w okresie kiedy sami byli dziećmi. Wówczas nawet najmniejszy komplet klocków LEGO® dawał prawdziwą radość. Teraz tamto pokolenie często stoi w roli rodzica i może wybierać dla swoich pociech zabawki spośród niezliczonej ilości produktów. Okazuje się, że klocki LEGO® nadal są popularnym wyborem – i to nie ze względów na sentyment rodziców, a oczekiwania dzieci. Co zatem podtrzymuje je „przy życiu”?

Warto zwrócić uwagę, iż same produkty wydawane przez Grupę LEGO przez ten czas ewoluowały – pod kilkoma względami:

  • konstrukcyjnym – z biegiem lat powstało wiele nowych elementów produkowanych w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej. To oczywiście zwiększyło możliwości budowy różnych obiektów i uatrakcyjniło zabawę;
  • tematycznym – chociaż niektórym brakuje klasycznych serii znanych z lat 90-tych, oferta zestawów jest bardzo szeroka, a producent często wydaje zestawy bazujące na zewnętrznych licencjach – przedstawiają one różnych bohaterów z filmów, bajek, czy gier. Świat znanych już dzieciom postaci, zdecydowanie przybliża je do zabawy z klockami LEGO®.
  • technologicznym – obserwując działania Grupy LEGO widać, że stara się ona nadążać za duchem czasu i szybko zmieniającymi się trendami. Chociaż rdzeniem produktowym niezmiennie pozostają komplety klocków, marka jest już od lat obecna w świecie gier czy seriali animowanych. W ofercie znajdziemy serie, które starają się integrować świat wirtualny z realnym. Najnowszym przykładem jest linia „LEGO® VIDIYO™” powstała we współpracy ze wytwórnią Universal Music. Zestawy klocków z tej serii dzięki specjalnej aplikacji umożliwiają tworzenie animowanych teledysków – trochę taki „Tik-Tok” dla najmłodszych.

Wydaje się, iż klocki LEGO® w dalszym ciągu będą obecne w orbicie zainteresowań dzieci, chociaż jak ze wszystkim – zweryfikuje to czas.